Sporters

Met enige regelmaat ontvangen wij vragen of onze producten ook geschikt zijn voor Sporters of alleen voor ouderen. Uiteraard zijn onze producten ook geschikt voor jou als sporter.

In de kern hebben wij onze producten zo ontwikkelt dat ze bijdragen aan een natuurlijk en evenwichtig voedingspatroon waarbij je extra eiwitten en overige voedingstoffen zoals bijv. vezels binnenkrijgt. Daarnaast hebben wij de focus gelegd om het suikergehalte zo laag mogelijk te houden en dat is gelukt. Al onze producten zijn suikerarm. Dit in tegenstelling tot veel andere eiwitverrijkte producten die vaak bomvol suikers zitten.

Daarom zijn onze producten niet alleen zeer geschikt voor jouw vader en/of moeder. Maar ook voor jou als sporter. Lees hieronder verder.

Waarom eiwit belangrijk is voor Sporters?

Als je aan (intensieve) krachttraining en/of duursport (bijv. hardlopen maar ook tennis, voetbal, korfbal, overige balsporten) doet, zal je lichaam een grotere behoefte aan eiwitten hebben dan als je niet sport. Alle lichaam- en spiercellen zijn namelijk opgebouwd uit eiwitten en bij fysieke inspanningen spelen eiwitten een belangrijke rol in de spiergroei en het herstellen van je spieren. 

Veelal wordt er dan gewezen op speciale eiwit-shaken, eiwit-smoothies, etc. maar de meeste sporters onder ons hebben dat niet echt nodig. Helemaal omdat je met normale, gezonde en gevarieerde voeding voldoende eiwit kan binnenkrijgen. De producten van Daily Nutrition ondersteunen jouw als sporter op een zo natuurlijk mogelijk manier en dragen bij aan het behoud van spiermassa en ondersteunen de spiergroei. 

Maar waarom zijn die Eiwitten nu zo belangrijk?

De eiwitten zelf zijn echt van groot belang omdat eiwitten een van de belangrijkste bouwstenen van je lichaam zijn. Er zijn verschillende soorten eiwitten. Bij fysieke inspanningen (bijv. krachttraining fanatiek potje tennis, etc.) raken de spieren beschadigd aan de spiervezels. Die beschadigde spiervezels herstellen in eerste instantie door de aanwezige aminozuren die weer uit eiwitten worden gehaald. Het is dus van belang, naarmate je fysieke inspanning, dat je voldoende eiwitten moeten nemen om jouw spiermassa en spierkracht te vergroten. 

Wat is de eiwitbehoefte per sporter?

Wat is de eiwitbehoefte per sporter?

Mannen

Eiwitbehoefte (g/kg/dag)*

Niet sporters

0.8 – 1.0

Elite duursporters

1.6

Professionele sporters**

1.2

Amateur sporters***

0.8 – 1.0

Krachtsport

1.4 – 1.7

Weerstandstraining eerste fase

1.5 – 1.7

Weerstandstraining onderhoudsfase

1.0 -1.2

Vrouwen

 

Niet sporters

0.8 -1.0

Vrouwelijke atletes

Ongeveer 15% minder dan mannelijke atleten

(*) aanbevolen hoeveelheid gram eiwit per dag; (**) trainen 3 a 4 maal per week min. 45-60 min; 
(***) trainen 1 max 2 maal per week bijv. tennis, hockey, voetbal, overige balsporten.

Samenvattend

Eiwitten zijn belangrijk en dienen om een goed evenwicht te houden tussen de afbraak en de opbouw van het lichaamseigen eiwit. Sporters die zeer intensief trainen hebben een grotere eiwitbehoefte dan niet-atleten. Deze zijn te behalen uit de extra nutritioneel verrijkte producten van Daily Nutrition. Ze bieden een evenwichtige, gezonde en eiwitverrijkte aanvulling op uw dagelijkse voeding. Bestel hier onze producten.

error:
Chat openen
U kunt ons ook via Whatsapp bereiken